niedziela, 9 lutego 2014

My Little Pony


Dziś tort z motywem My Little Pony. Ponieważ dzieci szaleją za tą bajką, z pewnością taki tort sprawi im wiele radości.

Tort przygotowujemy według własnego przepisu. W tym przypadku tort składał się z biszkoptu, kremu śmietankowego oraz wiśni.

Mój tort był bardzo duży, jego wymiary to około 38 cm x 32 cm. Dlatego też ważył ok. 8 kg.

Tort przed obłożeniem masą cukrową musimy posmarować kremem maślanym i schłodzić.


  • Dekoracja:
Na tak duży tort potrzebowałem około 1,5 kg masy cukrowej w białym kolorze. Trudność w przypadku tak dużego tortu może sprawić rozwałkowanie masy na tak duży kawałek. Ponieważ tort był również wysoki na około 10 cm, to rozwałkowana masa musiała mieć wymiary 65 cm x 65 cm. Będziecie potrzebowali dużego stołu ;-)
Rozwałkowaną masą obkładamy tort i wygładzamy.

Wstążkę oraz kokardę przygotowałem z masy cukrowej w różowym kolorze.

Opłatek z My Little Pony posmarowałem od spodu kremem maślanym i dobrze docisnąłem do powierzchni tortu. Brzeg opłatka ukryłem pod kremem maślanym, wyciskając go wokół i dekorując srebrnymi perełkami.

Motylki najlepiej przygotować dzień wcześniej, aby dokładnie wyschły. Prosty tutorial jak je wykonać znajdziecie TUTAJ.

Napis wykonany został z masy cukrowej specjalnymi, plastikowymi wykrawaczkami.





1 komentarz: